Dagens låt!

Nu äre dags för dagens låt!
Som jag sa tidigare idag så tänkte jag ha ett tema den här veckan, med låtar från ännu en youtube sångare.

Den här killen började jag lyssna på för ungefär ett år sedan, sedan dess är han en stor favorit på youtube.
Han kommer från England, han sjunger och spelar mest egenskrivna låtar och han sjunger som en ängel! :)
Man skulle kunna säga att han är lite av en blandning mellan Gavin DeGraw, John Mayer och Jason Mraz... vilket låter ganska lovade i mina öron!

Joe Brooks heter han och snart släpps hans andra album.
Låten som får stå för dagens låt blir hans egna låt "Superman" (som jag tror är hans mest kända låt än så länge).
För bara någon vecka sedan släpptes musikvideon för Superman, vilket är hans första riktiga musikvideo.
Både låten och videon är riktigt bra och när man hör den vill man bara spela den om och om igen, och man behöver bara höra den 2-3 gånger å vipps så har den fastnat i huvet..

Lyssna på låten och se videon nu på en gång vet'ja! :D

Joe Brooks - "Superman"




Kolla även in den här videon där han sjunger låten i en jazz-inspirerad version.
När jag läste det tänkte jag men vad är detta då, men så lyssnade jag - och OMG!
So good, so good ♥ Bättre än originalet enligt mig.
Och att han sätter det på första tagningen bevisar ju hur bra han är, inte sant ;) 




Kolla slutet, så gulligt ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0