2010 CMT Music Awards - Galans bästa...

Till avslutningen av sammanfattningen av årets CMT Music Awards så har jag sparat det allra bästa till sist!
Jag tänkte berätta om några av mina favoriter från galan, allt ifrån det bästa uppträdandet till de bäst klädda.


* Först ut blir det bästa uppträdandet.
Som jag har sagt förut så älskar jag gitarrsolon så därför var valet ganska självklart för mig! Mina två favorit-gitarrister..
Keith Urban var den första contrysångaren som jag först började lyssna på, för kanske 5-6 år sen, och sedan dess har jag varit ett stort fan av honom! Och country musik ♥
Första gången jag såg/hörde honom var då de visade en annan gala - CMA Awards på SVT 2004 . Kommer ihåg att det var på ett lov för jag skulle sova över hos min syster och så satt jag och såg på det i soffan hos henne och åt chips. Då vann han "Male Vocalist of the Year".
(När jag började lyssna på honom var han inte tillsammans med Nicole Kidman och jag kommer ihåg att jag satt och räknade ut ålderskillnaden mellan oss!? Jag gillade honom så mycket att jag ville gifta mig med honom, så jag ville veta :p)
Nu 6 år senare så sitter jag fortfarande här och älskar honom men inte på det sättet! Jo lite ;) men mest för hans enorma talang. Jag kan inte säga nog många gånger hur mycket jag älskar hans röst, texter och såklart hans girarrspel! Att han dessutom kommer ifrån Australien gör honom till en säker nr. one hos mig!! =)
John Mayer har jag kanske lyssnat på i 2-3 år, till och från, men nu på slutet har även han blivit en av mina favoriter! Speciellt för hans fantastiska gitarr och för hans härliga röst.
Ett av mina absoluta favoritframträdanden, of all time,  är när han uppträder med låten Human Nature på Micheal Jackson's begravningsceremoni - bara med hans gitarr. Även fast vi inte fick höra honom sjunga texten så kunde man höra vad han ville ha sagt och jag kunde nästan höra Michael sjunga medan John bara stod där och spelade vackert. Det framträdandet har fastnat i mitt huvud och jag ser det framför mig nästan varje dag, för att jag tyckte det var så himla fint.

På galan spelade och sjöng Keith tillsammans med John och låten som jag annars inte tyckt varit så super-duper-jättebra blev plötsligt den bästa under kvällen! Låten de framförde heter "Hit the Ground Runnin" och jag måste säga ju mer man lyssnar på den desto bättre blir den!! Så ge dem en chans och lyssna -här- !




* Nu går vi över till kvällens bäst klädda country-girls!
Jag måste säga att det fanns så många vackra klänningar att välja mellan så det får bli en topp 4, utan någon speciell ordning eftersom alla är lika fina på sina sätt.
 

   
 Kara DioGuardi    LeAnn Rimes    Hillary Scott    Julianne Hough




* The best dressed trio of the night!
Sååå snygga de är tillsammans!! ♥


Lady Antebellum



* Avslutningsvis tar vi och kollar in kvällens vackraste hår och den snyggaste makeupen!
Jag älskar stora, härliga Hollywood lockar (som Carrie Underwood brukar ha) men i år fastnade jag för
Julianne Hough's otroligt snygga hårfärg och snygga, enkla styling.
De flesta hade en ganska naturlig och fin makeup, men det var en som hade det lilla extra - och det var ingen mindre än Miranda Lambert.


  
Julianne Hough   Miranda Lambert


 

(Klicka på dem små bilderna för att se dem i större format!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0