Dagens låt!

Det var ett tag sedan men nu äre dags igen!

Dagens låt får bli en countrylåt som jag har pratat om förut.
Gruppen heter Lady Antebellum och låten som nu spelas på Mix Megapol heter "Need You Now". Det var tänkt att den skulle vara gårdagens låt men jag hann inte in på datorn så den får bli dagens istället.
Need You Now är Lady A's singel från deras andra album som heter just Need You Now och jag måste säga att jag blev sååå glad när jag fick höra den på radion i går!!! Var på min praktik när jag hörde den och det var så nära att jag började sjunga högt inför alla kunder ;)
Ända sedan jag hörde den för första gången på youtube så har jag älskat den och jag tycker den är så bra.
På en countrygala för någon månad sedan var låten nominerad i flera kategorier, och självklart vann dem! Om du kollar bak i dagens låt-akrivet så har jag skrivit vad de var nominerad till och vilka de vann.

Förut fanns låten bara på youtube och iTunes men sedan några veckor tillbaka så finns hela albumet på Spotify,
det gillar vi!

Jag har länge funderat på att ta ner våran gitarr som vi har uppe i en skrubb och tänker väl försöka mig på att lära mig spela, och jag gissar att när jag har börjat få ihop det blir nog det här en låt som jag kommer att spela mycket!
Om det är så att du spelar gitarr och vill lära dig låten så finns det ett klipp på youtube där Dave, en av medlemmarna i gruppen, visar hur man spelar låten. Så vill du lära dig spela deras nya topp-singel klicka
här.



Kommentarer
Postat av: Tessan

Tjingeling!

Du får allt fråga Storasyster om lov att ta gitarren, för den ä ju min ;-)

Men låna den du<3

2010-05-26 @ 08:11:38
Postat av: Ziniita

Hehee jasså du...

Men tack så mycket <3 Då ska jag börja träna så snart jag får tid! Och när jag har kommit på hur man gör så ska du vara den första som får komma på min konsert!! :D

2010-05-26 @ 15:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0