15 November 2010

Tjohoo! Äntligen hemma.
Det har varit en ganska så intensiv skoldag idag, har jobbat på som bara den!
Började dagen ganska slappt i och för sig med att se klart en film på samhällskunskapen, Mississippi Burning hette den faktiskt rätt bra, men sedan var man igång. Sen var det företagsekonomi och sedan var det dags för lunch.
Efter lunchen hade vi engelska B, först läxförhör (där jag missade ett ord... typiskt!) och sedan fick vi höra hur amerikanska regeringen och så fungerar. Gjorde även klar en sammanfattning på filmen She's the man. Om du har sett den så vet du kanske att den är ganska så komplicerad, ganska svår att återberätta på svenska - tänk då att förklara allt på engelska.
Sista lektionen var matte B, inte är mitt favoritämne om jag säger så, men det gick faktiskt riktigt bra idag! Blev riktigt stolt när jag hade rätt på alla tal som jag gjorde =) Fick sedan reda på att vi ska ha ett litet prov nästa vecka så jag hoppas verkligen att det går lika bra då!

När skolan var slut tog jag bussen till stan en sväng. Är på sånt läs-humör så jag kände att jag ville ha en ny bok.
Hade hört talas om vampyrserien House of night så jag passade på att spana efter den och efter lite letande så hittade jag den första boken som heter Vampyrens märke. Gillar egentligen inte pocketböcker men det var det enda som fanns så det fick bli en sån ändå. Funderar på att kanske önska mig de resterande böckerna i julklapp, innan jag ens har hunnit läsa den första x) fast på engelska. Tror det blir "häftigare" på nått sätt att läsa en sådan typ av bok på engelska, detsamma gäller Twilight böckerna. Har läst de svenska men skulle även villja ha dem på engelska.

Vad tyck du, jag kanska ska ta och sluta babbla nu. Blev ett ganska långt inlägg detta.. Men men, ville ha något att göra tills tv:n börjar. Ska gå och se på Neighbours (Grannar) som går på tv4 guld. Min nya favoritserie sen några månader tillbaka.
Bra tajming för nu börjar det!!

Vi ses senareeee! xoxo


Kommentarer
Postat av: Maria

Bra jobbat <3

2010-11-15 @ 20:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0