4 Oktober 2010

God "morgon"!

Sitter här och lyssnar på klassisk musik och drömmer mig bort till ett varmt land. Det är verkligen skittråkigt väder ute, å det blåser! Om det åtminståde kunde vara liiiite sol. Då känner man sig pigg och glad iaf, nu känns förkylnigen bara värre...

Angående den klassiska musiken. Har nog inte sagt det tidigare men sedan jag var jätteliten har jag älskat klassisk musik. Fråga mig inte varför men det är något särslilt med det. Men det ska ju inte vara en hel orkester, utan bara ett piano. Såååååå underbart och vackert! Kan sitta och lyssna i flera timmar.
Det behöver inte vara en massa text som någon sjunger, för det är nästan som bäst när man bara får lyssna när någon spelar, och sedan skapa sin egen uppfattning om vad låten egentligen handlar om. 
Fiol är oxå något jag älskat sen jag var pytteliten. Var jättesugen på att börja spela när jag var yngre men det blev alldrig så.

Hehee, nä nu ska jag sluta prata musik som om jag vore 70 år gammal. Ska istället gå ner och fixa iordning lite frukost.
Slänger med en låt som jag lyssnar på just nu.. ♥


May Be med den fantastiska Yirumaden största bland många av mina favoriter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0