Long time no see

Heej bloggen!! I'm back =)

Jag vet att jag har varit borta länge, har inte bloggat på 6 dagar (!) men nu är jag tillbaka. 
Ska inte babbla på såå mycket utan tänkte bara dela med mig av det som har hänt de senaste dagarna ;) 

Sa ju förut att jag och mamma blev påkörda, eller jaa.. det var ju ingen stor smäll eller så men det räckte för att jag skulle behöva gå till doktorn och få muskelavslappnande medicin och värktabletter.
Gissa om jag höll på skita på mig när hon sa att jag skulle få muskelavslappnande - det låter ju så allvarligt! Var ju rädd att jag skulle bli så avslappnad att jag skulle bli halvt förlamad ;)
Hade ju ont i en vecka så jag kände på mig att nått inte var som det skulle så det var ju bra att jag gick dit.  Ska även beställa tid hos en sjukgymnast så jag blir ännu lite mjukare i musklerna och så jag kan få lite tips på övningar som jag kan göra.

Annars då, förutom spänd nacke/axlar och onda kotor? Tog en dagstur till Umeå i lördags med mamma och pappa. Vi for först till Jula och kollade runt i flera timmar (det fanns mycket som pappa ville ha ;) ) och eftersom mitt syskonbarn Cajsa hade en liten innebandycup så vi passade sedan på att åka och kolla på en och en halv match.
Efter det åkte vi in till själva centrum och då var det dags för maaat. Men innan det var jag tvungen att gå in på Lindex och köpa ett par benvärmare, det var riktigt kallt å det var till och med snö på backen. Såg nog lite roligt ut när jag kom där med mina knälånga leggings och min skinnjacka och alla andra kom gående med tjocka vinterjackor, halsdukar, mössor och vantar. Hehehee. Åter till middagen - min chef på min praktikplats tipsade om en grekisk restaurang och som tur var så låg den ju jättenära parkeringen där vi alltid brukar parkera vår bil. Så vi gick in och det slutade med att vi beställde förrätt, varmrätt och efterrätt. Satt där i ungefär en och en halv timme och bara åt och hade det supermysigt! Vi började till och med dröma oss bort och fundera på att kanske åka på en resa till Grekland ;)
Efter den underbart goda måltiden (Tack Lotta för tipset/maten!;) ) började vi åka hemmåt och vid halv åtta tiden var vi hemma.

Jaa.. och sedan dess har jag inte gjort så mycket spännande. Gjort läxa, var barnvakt söndag kväll till måndag morgon och sedan blev det mer läxa gjord och två fullspäckade skoldagar med bl.a. prov och läxförhör.
Just det ja, var ju på en promenad med Olivia och Josse ikväll. Vi hade väldigt trevlig, synd bara att vädret var så tråkigt!
Snart tänkte jag se på antingen DHW eller House (varför måste två bra serier sändas på samma dag och samma tid vart ändå år??!) men vid halv tio är det iaf dags för att se på Dödlig Fångst med pappa. Ska nog ta nått att äta oxå, kanske en macka eller så ;)

Vi får se om jag orkar lägga upp nått senare, annars så ses vi kanske imorn!! Kraaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0