Oj oj oj...

Hej bloggen!

Fy fasen vilken dag alltså! Både på ett bra och ett dåligt vis. Så nu måste jag få skriva av mig lite =)
Hade ju praktik idag så "imorse" tjugo över åtta stoppade jag lurarna i öronen och gick till bussen. Och redan då började det.. När jag kom fram till busshållplatsen så fick jag stå där i regnet (tack och lov att jag tog paraply!) hur länge som helst, för bussen var ju såklart sen. Tillslut kom den ju och när jag äntligen var i stan där jag skulle byta buss, ja vad ser jag där?! Jo, den andra bussen som jag skulle ha åkt med körde iväg.
Så då ringde jag mamma, och snäll som hon är så kom hon och hämtade upp mig och skjutade mig till praktiken. Men det är inte slut än! Vad hände påvägen dit då måntro?? Inte blev vi väl påkörda heller!? Hehe - precis vad som hände. Lite svårt att förklara med det var nått vägarbete å plötsligt stannade bilen framför och började sedan, utan någon som helst förvarning, backa mitt i alltihopa!! Mamma och jag blev typ alldeles chockade och började tuta och vifta med armarna när hon (en äldre dam....) backade mot oss. Sen när hon väl hade kört in i oss körde hon bara iväg därifrån - ja då kunde hon minsann gasa! Men som tur var så bodde hon i ett hus efter vägen så vi följde efter henne så att mamma kunde prata med henne.. Aja, så var det med det.

Nu till lite roligare saker. När jag väl kom fram till praktiken fick jag följa med Lotta och göra en kistdekoration (kanske inte så roligt det häller men eftersom jag fick lära mig en ny teknik så var det jätteintressant!), som blev väldigt fin!! Efter det fick jag även göra en begravningsdekoration och den blev jag väldigt nöjd med oxå! Tog lite bilder med mobilen som jag tänkte visa senar ikväll, om jag orkar.

Shit, allt detta och jag hade inte ens tagit lunch än ;)

Resten av praktikdagen var desto lugnare och skönare. Men så när klockan var 17,50 insåg jag ju att jag skulle ju ta bussen in till stan och samtidigt passa på att köpa en foundation. Så jag skyndade mig på med kläderna och sprang till busshållplatsen. Påväg till stan pratade jag i telefon, lyssnade på musik och funderade på allt och inget...
Gick och köpte min foundation, å när jag kollade på klockan hade min buss precis gått. Så jag gick och kikade i lite affärer och en halvtimme senare stod jag nere och väntade på nästa buss. Men den kom ju aldrig. Va faaan! Kollade på tabellen och självklart gick ingen buss den tiden. Åååå!
Men som tur var kunde jag ta en annan buss men då var jag ju först tvungen att åka en omväg, och sedan fick jag kliva av på ett ställe som gjorde att jag fick ta en 20 minuters promenad hem.

Aa, så har min dag varit såhär långt! Tur att det snart är läggdags ;)
En till positiv grej var ju att jag köpte en tidning (wohoo gud va kul?) Har nämligen inte köpt en tidining sedan i somras kanske... Jag som köpte tidningar jämt förut! Kunde köpa samma tidning flera gånger :p

Nää man kanske ska ta och stoppa nått i magen, börjar bli lite hungrig!
Ska nog kolla om det finns nått gott och sedan sätta mig här igen och kolla vad som har hänt i världen idag..
Vi hörs senare, kraaam


(PS: Sorry om det var långtråkig läsning men jag kände bara att jag var tvungen att dela med mig av min långa dag... som ännu inte är över ;) DS)


Kommentarer
Postat av: Maria

Hugaligen sicken dag !! ;-) (((

2010-10-09 @ 18:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0