Stiftad brudbukett

Igår på vår floristlektion fick vi göra en rolig men ganska avancerad brudbukett.
Och för första gången hade vi en vikarie, annars om den rätta läraren är sjuk eller är på kurs så burkar vi få skriftliga uppgifter att göra, så det var riktigt kul att få ha en annan lärare för en dag! ;)

Buketten vi fick göra var en Stiftad Brudbukett, en rätt så tidskrävande bukett med mycket handarbete =)

Min bukett innehöll:
* En röd lite mindre glamelia ros (som vi gjorde innan själva buketten)
* 20 cremefärgade nejlikor
* Salal (grönt)
Eucalyptus (grönt).

Till handtaget använde jag vitt band och som små dekorationer/effekter valde jag att använda buljongtråd i silver och mellanstora diamantnålar.

Även fast det var mitt första försök vart jag väldigt nöjd!! =)

 
Bilder under arbetets gång...
(klicka för att se i större format)


 
(Med blixt)        (Utan blixt)

Den färdiga buketten



Vad tycker du?! Kommentera gärna
=)


Kommentarer
Postat av: jossee

Wow då vet jag vem jag ska ringa när det är dags för bröllop =D

2010-09-22 @ 20:35:00
Postat av: Maria

Får nog ta och gifta om mej (eller igen med samma man ) ;-)

2010-09-23 @ 08:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0