Mina fina vänner!

Oj vilka lata dagar jag har haft denna vecka. Men jag har även umgåtts med mina vänner - å det har behövs kan jag lova!!

I onsdagskväll var jag på UH med tjejerna och vi hade lika trevligt som alltid. Åkte in mot stan strax efter 19 och kom hem igen runt 22.30 , så det blev en lååång fika ;)
På torsdagsförmiddagen vare städning som gällde och sedan blev det fimkväll med Angelica. Beställde även hem "box to go" från Asia Thai Palace - supergott, as always.
Hyrde 3 filmer från Hemmakväll. Det blev Skyline och Red Riding Hood (och den tredje tycker jag inte ens vi behöver prata om! Eller okej då.. Den såg hur bra ut som helst på fodralet och handligen verkade helt okej - men va fan - den var ju på indiska! Ingenstans på fodralet står det att den är på indiska!! Vi såg kanske 10 minuter sen stängde vi av.. I efterhand, när hon skulle hem kom vi på att det kanske gick att ha på amerikansk text, men hur kul äre att se bubbad film då..? Nää den glömmer vi bara tycker jag.)

Skyline
var en bra film! En science fiction från 2010 som handlade om ett märkligt ljusfenomen som visar sig komma från ett enormt rymdskepp. Männsikor dras ut på gatan och sugs upp mot himlen och in rymdskeppet. Man får följa ett gäng vänner som försöker överleva medans resten av L.A. blir tagna av konstiga aliens och androider.
Red Riding Hood - ooo så bra, min nya favvo! En kusligare tolkning av den klassiska sagan. En fantasythriller som enligt mig har blandat kärlek, fantasy och "action" på ett riktigt bra sett! Nästan som Twilight-filmerna - och då menar jag det på ett bra sätt, inte ett "wanna-be" sätt!!!!
När Valerie bortlovas av sina föräldrar till den rike men tråkige Henry beslutar hon sig för att rymma tillsammans med sin stora kärlek Peter. Men kvällen då de ska ge sig av slår en varulv till och dödar Valeries syster. Man börjar misstänka att varulven inte är någon främmande varelse från skogen - utan finns mitt bland dem.  Det visar sig att Valerie har ett unikt band med varelsen, en koppling som gör henne både till misstänkt och lockbete.

 

Vad som händer idag vet jag inte, men att se dagens avsnitt av One Tree Hill är i alla fall uppskrivet på listan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0