Den stora musikgalan!

Inatt svensk tid är hålls den stora musikgalan som alla har väntat på!
Grammy Awards 2011

Som vanligt sänder E! live direkt från röda mattan och självklart kommer jag att sitta klistrad framför tv:n!!
Och självaste galan sänds på kanal 9 så det kommer att bli en sen kväll ikväll.. Tur man är ledig imorgon :p

För 53:e gången i ordningen hålls galan och sänds som sagt direkt från Staples Center i Los Angeles.
En lång rad världsartister kommer att uppträda, vilket är det jag ser mest fram emot! Några av de som kommer att uppträda är Barbara Streisand, Arcade Fire, Eminem, Lady Antebellum, Lady Gaga, Miranda Lambert, Muse, Katy Perry, Justin Bieber, Usher, Gwyneth Paltrow och Mick Jagger.
Prisutdelare är bland andra Marc Anthony, Norah Jones, Jamie Foxx, Jewel, John Mayer, Pauley Perrette och Donnie Wahlberg.
Listan på nominerade är hur lång som helst och jag längtar till att få se vilka som kommer att ta hem piserna, och jag har mååånga favoriter som jag hoppas på! Extra roligt att vi har svenska artister och producenter på nomineringslistan oxå.

Klockan 00.00 börjar röda mattan på kändiskanalen E! och galan kör igång kl 02.00 på kanal 9


(bild lånad från kanalnio.se)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0