Busted vs. Jonas Brothers

Did you know: att låten Year 3000 som Jonas Brothers sjunger, egentligen är en cover?

Låten framfördes först av den engelska popgruppen Busted som splittrades 2005. De sålde över 3 miljoner album världen över och uppträdde på utsålda turne'er.
Gruppen bestod utav Charlie Simpson, James Bourne och Matt Willis.
( Tom från McFLY var med i Busted i 24 timmar, sedan vart han utbytt.. Men då startade han McFLY istället ♥ )

Ja, men då var frågan - vilket pojkband gör den bäst?? Kommentera!

Jag lyssnade mycket på Busted för några år sedan (deras album är verkligen jättebra!) och vart så förvånad första gången jag hörde Jonas B. sjunga den, för jag tycktes ju hört den förut.

Personligen tycker jag att Busted gör ett bättre jobb. Gillar Charlie's mörka röst! Och dessutom var det ju faktiskt deras från början ;)


Busted - Year 3000


Jonas Brothers - Year 3000


Kommentera gärna och berätta vilken version du gillar mest! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0