Glitter

Igår blev det som sagt utgång med tjejerna och några andra. Mycket trevligt!
Dagen till ära fixade jag till mina naglar lite extra med hjälp av glitter.



Målade först naglarna med ett grått, glansigt lack och sedan målade jag tipparna i det svarta lacket med glitter som jag pratade om här. Tyvärr blev jag inte så nöjd med resultatet, dessutom blev jag rikitgt besviken på det glittriga nagellacket! Men mer om det sen.
Eftersom jag ville ha mycket glitter så gick jag och hämtade en burk med lösglitter som jag brukar använda när jag gör diverse pyssel.
Jag väntade tills naglarna hade torkat helt innan jag målade på ett lager toplack, och innan det hann torka tryckte jag enkelt fast glittret på tipparna med hjälp av ringfingret. Ett till toplack och sen var det klart!
Blev ganska nöjd med tanke på att det var första gången, men om jag hade haft mer tid hade jag börjat om och skippat det svarta och bara kört på grått och glitter!!

Detta kommer jag att fortsätta med. Till jul blir det rött med rött glitter och nyår blir det kanske lila eller någon annan fin färg!



(Bilderna är inte dem bästa men dem får duga. Det glittrar mycket mer i verkligheten.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0