Smoky Green - make-up tutorial

Här kommer "steg-för-steg" bilder av dagens make-up.
Blev faktiskt riktigt nöjd! Brukar sällan ha grön skugga, men den här kombon gillar jag skarpt =)

6-4-2010_1

1. Började med att lägga på en primer ända upp till ögonbrynet med hjälp av ringfingret. Primern har flera funktioner, gör bl.a så ögonskuggan fastnar bättre och håller sig på plats under hela dagen så det inte blir veck och skuggan klumpar ihop sig.

2.
Alltid när jag sminkar mig få använder jag en kajalpenna och målar mellan ögonfransarna, då ser fransarna mycket tjockare ut och man får lite extra "volym".


6-4-2010_2

3. Nu är det dags för det roliga! Ögonskuggorna. Jag började med att lägga på den gröna skuggan på mitten av ögonlocket, lämna lite plats både i inre och yttre ögonvrån för de andra skuggorna.

4.
(Det här steget kan man göra när man vill.) Här har jag lägt på highlightern (den ljusaste skuggan) som ger ögat ett litet lyft. Den placeras under ögonbrynet och i inre ögonvrån.

5.
 Sista skuggan, den mörkaste, placeras i yttre ögonvrån och kan gärna gå över den gröna skuggan för att få lite djup.


6-4-2010_3

6. Nu till det viktigaste av allt för att få en snygg make-up - göra mjuka kanter. Använd en mjuk borste utan någon skugga på och och "blanda" ihop färgerna så det blir fina övergångar. Men använd en lätt hand. Vill du ha mer djup så ta du bara lite skugga på och förstärk där du vill ha mer färg.
Har även fortsatt med skuggorna på nedre fransraden.


6-4-2010_4

7. Måla en tunn linje med eyeliner och gör gärna en liten vinge på slutet för att öppna och lyfta upp ögat lite.

8.
På med några lager av din favoritmaskara och så är det klart! Jag valde att lägga på svart kajal på nedre fransranden för att få ännu lite mer djup.


På den sista bilden syns det ganska tydligt hur den gröna skuggan skimmrar beroende på ljuset. Mycket fin! 
Hoppas du gillade min tutorial och kommentera gärna =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0