16 September 2010

Riskettan avklarad - ett steg närmare körkortet! =)

Tjabbaaa
Hade en kort praktikdag idag, jobbade bara från 9 till 11.30. Skulle nämligen in till stan och gå på kurs inför körkortet.
Tog bussen in och där väntade Olivia, och efter att vi hade mötts inne på Åhléns så gick vi raka vägen till Subway och åt en mumsig macka (en chicken teriyaki- of course) och en sån där go-kaka, men den var väääldigt liten! Tänkte först spara halva men den var ju så liten att den försvann på en gång ;)
Efter lunchen gick vi till trafikskolan där vi skulle gå på Riskettan kursen. Den började 13.30 och höll på till ungefär 17.15 och när den var klar tog vi en supersnabb liten runda på stan.

Kom hem stax före 18 och då var det dags för lite mat, men det blev ingen speciell mat - tvärtom snarare. Det fick bli en tallrik fullkornshavregrynsgröt (långt ord :p) å och massa sylt till det. Var faktiskt rätt gott!
Snart ska jag ta på mig myskläder, ta fram lite chips kanske och lägga mig i soffan med lite filtar och se på IDOL! Sen efter det blir det till att se debatten på 4:an med politikerna. Tycker det är ganska intressant om jag ska vara ärlig, har sett de flesta utfrågningarna faktiskt.

När man väl har fyllt 18 så tycker jag att det är rätt viktigt att man tar tillvara på sin rösträtt och går och röstar!

Nu ska jag kila, men kommer tillbaka senare.. Bye bye så länge ♥



Kommentarer
Postat av: Maria

Japp Rösta är viktigt ! :-)

2010-09-16 @ 20:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0