20 September 2010

Jaa, då har jag klippt gräset för sista gången iår - hoppas jag i alla fall ;)
Eftersom gräset var blött och jag hade knälånga byxor på mig fick det bli en snabb dusch, hade grönska fulla benen! ;) Så nu sitter jag här framför tv:n och datorn i mjukiskläder och myser med vovven.

Sitter alltså här efter att ha ätit mat med mamma, idag blev det varma mackor. Smarrigt!
Tänkte bara berätta lite kort om dagen än så länge. Hade en ganska bra skoldag idag. Började med att ha samhäll där vi pratade om valet och lyssnade på olika nyhetsklipp. Efter det hade vi företagsekonomi och lunch. Sedan var det dags för engelska och läxförhöret på glosorna. Vi jobbade även med lite grammatik och lyssnade sedan på information om Shakespeare.

Efter skolan tog jag och Angelica en promenad till stan för att vi skulle gå in på Festprissen, en liten butik där man kan köpa/hyra klänningar till bal eller bröllop. Vi var där i kanske en halvtimme och kollade i olika kataloger som innehöll fina balklänningar, Angelica provade dessutom en klänning.
Sedan gick vi till en tatueringsstudio för att hon skulle ha lite information om en piercing som hon ska göra, å när vi var klara där gick vi till busshållplatsen och väntade på att få åka hem.

Angående studenten och bal - glömde säga det förra veckan. På fredagen var ABC-gruppen på skolan för att informera + hjälpa oss med att beställa våra studentmössor. Så nu känns det att det faktiskt är nära! =)
Visst, drygt 9 månader är kanske länge, men om man ändå tänkter sig att det är mycket som ska planeras, beställas, fixas och ordnas så går nog tiden ganska fort och dagen med stort D snart är här.
Längtar, längtar, längtar!
Blev väldigt nöjd med min studentmössa så jag hoppas att den blir lika snygg i verkligheten som den såg ut att vara på datorn. Ska även börja kolla ordentligt på fina studentklänningar och balklänningar, för man behöver nog all insperation som finns, då går nog de här sista skol-månaderna ännu fortare och man känner sig motiverad till att plugga och göra sitt bästa =)

Nää nu har jag babblat på alldeles för länge, nu ska jag ta och busa lite mer min så kallade "golvmopp". Hon är ju trots allt en liten shih-tzu blandis så nu hon börjar bli riktigt långhårig, därför är det kanske är på tiden att jag tar fram kammen och saxen och klipper henne kort igen.
Vi hörs sen! Kraam ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0