Egna smycken..

I våras kom jag på att jag skulle börja göra egna smycken. Så då for jag in till stan - på Pagoni, butiken där allt inom smyckestillverkning finns. Och när jag säger allt menar jag verkligen allt! Pärlor i alla dess former och färger, kedjor, berlocker, remmar, verktyg, böcker och en massa annat kul pyssel.

Hittills har jag gjort 3 armband, 6 par örhängen och 1 halsband.
Tycker det är väldigt kul och avkopplande. Kan sitta i flera timmar å bara skapa och komma på nya idéer.
Så nu tänkte jag visa dem =)

Börjar med att visa min lilla pyssellåda som innehåller allt som jag använder till att göra mina smycken.
Det mesta kommer från Pagoni, men vissa pärlor har jag tagit från gamla halsband och annat som jag inte längre vill ha kvar - så istället för att slänga bort anväder jag det till något annat!
Det rosa som ligger på sidan om är en duk som man lägger pärlorna på. Den är gjord i ett material som gör att pärlorna "fastnar" och inte åker runt på bordet.




Nu över till smyckerna!

                                
Mitt första försök - ett par örhängen.                                 Efter det var jag fast. For som sagt till pagoni och köpte
Köpte ett kitt på Lajbans förra hösten men gjorde
          en massa roligt pyssel.
det i våras, en dag då jag var sjuk och inte hade
              Det andra paret fick bli med ett fint kors med svarta strasstenar.
något att göra..
 
Sedan fick det bli ett armbad och ett par örhängen i lila, vill och svart. Allt kommer ifrån Pagoni.

 
Ett armband och ett par örhängen i grönt och vitt. Hade även med några silverdetaljer för att få lite liv. Även detta kommer från Pagoni.


Hittade små bukar med en olika små pärlor i massa färger från när jag var liten. 
Fortsatte med det gröna temat och kände för att göra ett till par örhängen.


Det senaste armbandet som jag har gjort. Här är det blandat med saker från Pagoni och gamla halsband/örhängen.
Detta går i vitt, silver och lite blått.


Hittar tyvärr inte halsbandet. Men det är jag ändå inte så nöjd med så det gör inget ;)

Har även gjort ett par örhängen till mitt syskonbarn Matilda. Små söta Hello Kitty-örhängen i rosa och rött som hon fick när hon fyllde 6 år. Har tyvärr ingen bild på de heller..


Det var mina smycken som jag har gjort så här långt.
Ska faktiskt ta och sätta mig nu och knåpa ihop något tänke jag! Får se hur länge jag orkar sitta men kan ju börja iaf =)

Jag hoppas ni gillar dem, i så fall - K O M M E N T E R A   G Ä R N A ! Berätta vilka som är din/dina favoriter.
Min favvo är nog det lila armbandet =)


Kommentarer
Postat av: OLiViA

snyggt! :D jag tyckte om kors-örhängena bäst tror jag ;)

2010-09-18 @ 23:45:20
URL: http://oliviacarina.blogg.se/
Postat av: Josse

Jag gillar dom lila örhängena :)

2010-09-19 @ 10:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0