Stilhistoria - Nyklassicismen

I oktober förra året hade vi ett lite större arbete inom floristtekniken.
Det var stilhistoria som vi skulle jobba med och eftersom de vanigaste epokerna (som barocken, rokokon osv.) valdes av andra så bestämde jag mig för att ta Nyklassicismen. En stil som kanske inte så många känner till.
Det var mycket som utvecklades, samtidigt som man inspirerades av glamla tider.

Vi skulle göra tre arbeten och en ganska stor skriftlig del om hur stilen var, hur man gick till väga med sina arbeten, hur arbetet gick och så vidare.
Jag valde att göra en brudbukett, ett corsage och en kombinerad girlang och bordsdekoration.

Så nu slängde jag ihop ett litet collage för att visa buketten som jag gjorde.
Den är gjord i biedermeier-stil, vilket var väldigt vanligt under Nyklassicismen.

Jag använde mig utav kvistrosor och elegans nejlikor, och så några murgröna blad och nålar.


Kommentarer
Postat av: Josse nr2 :)

Vad fina!! :)

2011-04-11 @ 16:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0