TORPET!



Well hello, hello - vad har vi här då??
Jo det ska jag säga er.

"Paradiset mitt i ingenstans"

Samma dag som mamma fyllde år så slog vi till på ett gammalt torp som byggdes på 1860-talet.
Det är någorlunda nygjort i de flesta rummen, men det är lite småsaker som ska fixas, som målning av tak, lite nya tapeter och så där. Sen har vi övervåningen där det behövs göras om ganska mycket.

På gården har vi även en ladugård - som är till hälften fallfärdig, men även den ska fixas iordning så småningom.
Några hundra meter bort finns en badplats där man även kan fiska, så en liten båt ska vi oxå ha där!

Vi har redan bott där en vecka och vi trivs superbra! Lika så mina syskon och deras familjer, som då har haft sina husvagnar på gården.
Skulle kunna sitta här och berätta i timtal, men jag börjar såhär..

Här kommer lite bilder inifrån huset.

  







 







Kom ihåg att klicka på blilderna för att se i större format!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0