22 Februari 2011

Hejhej bloggen

Ja, då var det tisdag vilket betyder den roligaste lektionen på skolan - nämligen floristteknik.
Så snart bär det av men tänkte ta det lite lugnt en halvtimme först, tror att jag åker in vid tjugo över 11 så hinner jag förbereda lite inför dagens Biedermeierbukett!

Igår var det skola till halv 3 och när jag kom hem satt jag en stund vid datorn och lade mig sedan i soffan för att se på tv. Och självklart slutade det med att jag somnade, utan att ha ätit middag eller börjat med handtaget till dagens bukett (som ni får se sedan. Inte nog med att vi gör själva buketten, vi gör även själva handtaget i ståltråd och resultatet blir ett lite gammeldags handtag i luffarslöjd. Pillrigt och lite jobbigt, å ont i fingrarna får man men det är så jäkla roligt! Älskar att skapa med händerna, vare sig det är födelsedagskort, broderi, pärlplattor, snickeri eller vad det nu kan vara. I lööv it!) men lagom till att Top Model började vaknade jag så då såg jag på det och sedan Rum för en stjärna med Simon och Tomas. Åhh vad fint dom gjorde!

Nu börjar klockan springa iväg så det är bäst man gör sig i ordning. Innan vi ska fara tänkte jag go and do my nails ;)

Vi ses ikväll! Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0