One Direction's debutalbum Up All Night

Idag släpptes One Direction's debutalbum Up All Night här i Sverige.
För er som inte har hört talas om detta unga, brittiska-irländska pojkband så är dem en stor sensation som redan efter mindre än ett helt år är hur stora som helst. För bara någon månad sedan var dem här på Sverigebesök och det var massor av fans som dök upp och ville träffa dem.
Det hela började med att dessa fem killar sökte som soloartister till The X Factor (UK) men ingen av dem kvalifiserades till att få tävla i "pojk"-laget. Då kom en av jurymedlemmarna, Nicole Scherzinger, med förslaget att dem skulle sättas ihop och tävla som ett band - och på den vägen är det.

One Direction slutade på tredje plats i programet och har redan haft en första plats på den brittiska singellistan.
Nu har dem massvis med fans världen över som med spänning har väntat på deras debutalum Up All Night.



(Bild lånad från One Direction's facebooksida.)



Anledninen till att jag uppmärkammar detta är framför allt för att de har sammarbetat med Tom Fletcher.
Tom har skrivit låten "I Want" som alltså finns med på albumet, och om jag får säga det själv så låter det helt klart som min Tom. Som en klassisk McFly-låt! ;) hehe
Själv tycker jag albumet är helt okej! Många låtar fastnar direkt, och trots att man inte vill så måste man bara sjunga med...

Gillar du Backstreet Boys, Westlife och liknande är detta helt klart ett måste för dig!
Deras första singel "What Makes You Beautiful" hörde jag faktiskt spelas i svensk radio för någon dag sedan, men kan inte komma ihåg på vilken kanal jag hörde den på dock. Låten "Stole My Heart" tycker jag är riktigt bra om jag ska vara ärlig!! Lite mer av en partylåt, och det påminner lite om Danny faktiskt..

För dig som vill höra hela albumet nu - logga in på spotify, sök på youtube eller varför inte köpa albumet på iTunes?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0