Dancin' Away With My Heart



Kollade igenom bloggen lite och kände att det var dags för lite make-up.
Det var vääääldigt länge sedan jag la upp en sminkning, så här kommer dagens!

Idag blev det en superenkel neutral, skimmrig söndags-make.

Till detta använde jag endast två skimmriga mineralskuggor - en ljus champagnefärgad och en mörkare i
brunt/plommonlila. Började med den ljusa skuggan under brynet och i ögonvrån för att på så sätt få ögonen att se lite större och piggare ut. Sedan blandade jag ihop båda skuggorna tills det blev den nyas jag var ute efter och applicerade sedan över hela locket med en mjuk borste. Det lilla som vart över på borsten svepte jag lätt under ögat.
Målade sedan två lager med mascara, borstade igenom brynen lite lätt med en gammal, rentvättad marcaraborste
och sen var det klart!

Snabbt och enkelt - det gillar jag! 



Tyvärr vart det inga vidare bra bilder pga ljuset.. men jag hoppas det duger ändå. Bättre än inget, inte sant ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0