Charlie Simpson

Pop, rock/metal och nu indie rock.
Föredetta medlem i grupptrion Busted, nuvarande lead-singer i bandet Fightstar - NU satsar han även på en solokarriär.

Charlie Simpson har jag nämt en gång förut i och med hans gamla band Busted, men nu vill jag uppmärksamma hans solokarriär som har haft en mycket bra start!
En fantastisk sångare och låtskrivare från Storbrittanien som sedan Busted-tiden har varit mycket populär i sitt hemland för sin härliga, unika röst. Nu kör han som sagt solo och hans debutalbum "Young Pilgrim" som släpptes i mitten av augusti landade på en sjätte plats på den brittiska albumlistan, och som nr. 3 på Indie-listan.

Sedan hans nya album släpptes har jag lyssnat nonstop, och jag har än en gång fallit för hans minst sagt sköna röst. Jag vet inte ens hur jag ska beskriva honom eller hans röst - I just love him! Så enkelt är det.
Nu vill jag dela med mig av hans underbara musik och idag blev det ett FANTASTISKT liveuppträdande som låter ännu bättre än den inspelade studioversionen!!!!
Skulle kunna ta vilken låt som helst för alla är lika bra, och det spelar ingen roll var, när eller hur han sjunger - det är alltid toppklass.

Simply PERFECTION! ♥






Kolla in hans YouTube Channel och se fler liveframträdanden, snygga musikvideos och behind the scenes-klipp!

 


Måste bara visa/länka detta!
Här är ett klipp från när han spelade in och medverkade i metalcore-gruppen
 This Is Menace's låt "Avenue of Heroes".
Snälla - Lyssna på detta! Shit alltså... Lite annat än det vi får höra på det nya albumet! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0